میکرو گفتگو با مهندس کامپیوتر

میکرو گفتگو با مهندس کامپیوتر

در زمینه فناوری ، آموزش ، نوشتن و موارد دیگر

عکس عزیز آچارکی در Unsplash " امروز اولین روز از بقیه زندگی من است. "

مهمان امروز ما کسی است که طنین انداز شده است خوب با فکر بالا مهندس نرم افزار حرفه ای و فارغ التحصیل NIT Trichy (دسته ای از 2019) ، Abhinaya S.B. در این گفتگوی پرشور در مورد دیدگاه خود در مورد زن بودن در فن آوری ، مدیریت زندگی در دنیای امروز و علاقه او به نوشتن صحبت می کند.

برای معرفی سریع ، ابینهایا فارغ التحصیل رشته کامپیوتر است طیف وسیعی از تحقیقات و تجربیات صنعت در زمینه های مختلف در این زمینه. او همچنین یک خواننده مشتاق است و علاقه زیادی به شعر گفتن دارد.

در آخرین گفتگوی کوچک ، ما دیدگاه ها و مهندس طراحی دیجیتال را شنیدیم. با الگوی مشابه ، در اینجا ما در مورد کار ، زندگی و موارد دیگر بحث می کنیم ، زیرا مهمان افکار و تجربیات خود را به اشتراک می گذارد.

هر مکالمه در نوع خود منحصر به فرد است و ایده ها و تجربیات مختلفی را ارائه می دهد که ما را قادر می سازد یاد بگیریم یک چیز جدید. مانند آخرین مورد ، امیدوارم از این مکالمه نیز بینش خوبی پیدا کنید.

همچنین توجه داشته باشید که این یک مکالمه فوق العاده خودجوش است ، چیزی که امیدوارم در صورت امکان با همه چت های کوچک ادامه یابد. من قبلاً هیچ س questionsالی آماده نکرده بودم و پاسخ ها نیز خودجوش بود.

عکس توسط Christina @ wocintechchat.com در Unsplash

XQ: بنابراین ، اولین س ،ال ، دقیقاً در کوالکام روی چه چیزی کار می کنید؟ توضیحات عمومی کافی است. asb: من در تیم معماری نرم افزار کار می کنم. این تیم اساساً روی بهینه سازی اجزای مختلف System on Chip (Snapdragon) کار می کند. به عنوان مثال ، می تواند عملکرد CPU یا DSP را بهبود بخشد. در واقع چقدر از مطالبی که در دانشگاه مطالعه شده است در محل کار خود استفاده می کنید؟ میشه درصد تقریبی بدید؟ asb: در واقع ، برخلاف تصور عموم ، کار من به بسیاری از اصول معماری کامپیوتر نیاز دارد که ما در دانشگاه آموخته ایم. کار من مهندسی کامپیوتر اصلی خواهد بود. برای درک واقعی سیستم ، باید مفاهیمی مانند caching ، زمانبندی ، عناصر ذخیره سازی ، رشته ها و غیره را درک کنید. بنابراین ، حداقل 60 درصد از کارهایی که انجام می دهم تحت تأثیر درک من از مفاهیمی است که در دانشگاه آموخته ام. سپس سرانجام برای درک معماری های خاص شرکت ، تفاهم را ایجاد می کنید.

من نمی گویم که از 60٪ مفاهیمی که آموخته ام استفاده می کنم ، اما 60٪ کار نیاز به درک دانشگاه دارد. دوره ها تدریس می شود.

XQ: این کاملا غیر منتظره است! بنابراین ، برای دانشجوی CSE که به دنبال کار در زمینه مشابه است ، توجه بیشتر به کدام دوره ها را توصیه می کنید؟ asb: البته این ممکن است در تیم ها و نقش های خاص آنها متفاوت باشد. اگر به دنبال نقش های مرتبط با معماری هستید ، معماری رایانه ، سیستم عامل. سایر دوره های اساسی که باید روی آنها تمرکز کنید شامل شبکه ها و ارتباطات است.

XQ: شما چندین پروژه جالب انجام داده اید و مقالاتی را در دانشگاه نوشته اید. آیا می توانید آن تجربیات را بیشتر توضیح دهید؟ asb: من نمی گویم من یک حوزه مورد علاقه خاص داشتم. برخی از همکلاسی های من به شدت به کد نویسی الگوریتمی علاقه داشتند ، برخی نیز به برنامه نویسیتوسعه وب ، برخی از تحقیقات ML و غیره. وقتی شروع به کار کردم هیچ ایده ای نداشتم ، بنابراین چیزهای زیادی را امتحان کردم. در تابستان اولین سال تحصیل در کالج ، تمام پروفایل های مربوط به القابات باشگاه فناوری (به جز لوازم الکترونیکی) را امتحان کردم ، و اینگونه بود که کار وب توسعه و توسعه دهنده Android را شروع کردم. من فهمیدم چه چیزی را دوست دارم و از آنجا ادامه دادم.

من 3 مقاله تحقیقاتی به نام خود دارم و همه از حوزه های مختلف علوم کامپیوتر هستند. یکی درباره خوشه بندی الگوریتم ها برای شبکه های حسگر بی سیم ، یکی مقاله بررسی در مورد امنیت در GPU ها ، و دیگری در مورد چت بات برای آموزش. من سعی کردم در زمینه های مختلف کار کنم تا بفهمم کدام را بیشتر دوست دارم.

کارآموزی من در کوالکام نیز شامل کمی تحقیق بود. درک مفاهیم پردازش تصویر در اینجا ، مهارتهای توسعه اندروید من مفید بود زیرا مجبور شدم یک برنامه Android برای آزمایش خط لوله پردازش تصویر خاص برای انواع مختلف ضبط تصویر بسازم.

من سعی کردم چیزهای جدیدی را امتحان کنم ، بنابراین من به نوعی با روند کار پیش رفت ، اما همچنان اطمینان داشت که من کار جدید یا جالبی را انجام می دهم.

XQ: چقدر کار تحقیقاتی انجام شده در کالج در مقایسه با کار شرکتی متضاد است؟ asb: تفاوت اصلی در هدف است. تحقیقات انجام شده در کالج ها نباید زیاد متمرکز باشد ، در حالی که در شرکت های بزرگ ، نام متفاوتی دارد- "تحقیقات شرکت". این یکی از اولین مواردی بود که هنگام پیوستن به کوالکام برای ما توضیح داد. تیم تحقیق همیشه درگیر "نوآوری هدفمند" (یکی از 4 ارزش اصلی Qualcomm ، اتفاقاً) می شود ، بنابراین تحقیقات صنعت معمولاً اهداف مشخصی دارد ، در حالی که تحقیقات دانشگاهی همیشه نیازی به آنها ندارد.

برای به عنوان مثال ، برای پروژه سال آخر من ، من و هم تیمی هایم با دیدی باز به یک پروفسور مراجعه کردیم و او به ما پیشنهاد کرد که کاری در مورد چت بات ها انجام دهیم. پس از بررسی مقدماتی ادبیات ، منطقه را دوست داشتیم و ادامه دادیم. سپس برخی از زمینه های کاربردی را انتخاب کردیم و در نهایت تصمیم گرفتیم که در جهت آموزش کار خواهیم کرد. ما هدف مشخصی نداشتیم ، به نوعی با جریان پیش رفتیم.

XQ: اکنون کمی از مسائل اصلی کار فاصله بگیریم. متوجه شدم که شما وبلاگ و شعر می نویسید. آیا می توانید نحوه علاقه خود به نوشتن را به اشتراک بگذارید؟ asb: من برای کلاس علوم کامپیوتر در کلاس 10 درس می خواندم و صفحاتی را می خواندم که معلم در کلاس به آنها اشاره نکرده بود. در مورد نحوه ایجاد یک وبلاگ جزئیاتی وجود داشت. هنگام خواندن آن ، من پیش رفتم و یک حساب وبلاگ نویس برای خودم ایجاد کردم. اینگونه بود که وبلاگ نویسی را شروع کردم. من آن زمان نویسنده زیادی نبودم ... احتمالاً یک شعر نوشته بودم. وبلاگ را شروع کردم تا تکالیف قدیمی خود را برای استفاده از خردسالان به اشتراک بگذارم.

سپس شروع به ارسال افکار جالب و چند شعر آماتور کردم. وقتی به دانشگاه آمدم ، می خواستم بخشی از یک تیم سرگرم کننده باشم ، بنابراین برای تیم های محتوایی جشنواره های فرهنگی و فنی درخواست دادم.

مهارت نوشتاری امروز من کاملاً به تجربه ای که از آن کسب کرده ام نسبت داده می شود.این تیم های محتوا.

XQ: همچنین ، نظر شما در نوشتن به عنوان یک مهارت چیست؟ آیا نوشتن گاه به گاه شما در جاهای دیگر نیز کمک کننده است؟ asb: این روزها متوجه شده ام که نوشتن می تواند یک دارایی باشد زیرا به شما قدرت بیان افکار خود را می دهد. این امر در هنگام آماده سازی عرشه اسلاید یا ارتباطات ایمیلی روشن بسیار مفید است. یک ایمیل خوب می تواند به معنی چندین روز ذخیره شده باشد ، به ویژه هنگامی که در مناطق زمانی کار می کنید. نوشتن گاه به گاه معمولاً راهی است برای بیرون آمدن یا درون نگری. و این به من کمک می کند که در وضعیت روحی خوبی باشم. دیگران ممکن است از طریق بازی ، ورزش یا سایر فعالیتها به آن برسند.

XQ: این درباره نوشتن گفته شد ، یک موضوع دیگر وجود دارد که می خواهم در مورد آن بحث کنم. در حالی که قبلاً WIT را در میکرو چت قبلی پوشش داده بودم ، در این زمینه یک سوال خاص از شما داشتم. شما قبلاً در کنفرانس Gracehopper شرکت کرده اید ، درست است؟ نظر شما در مورد چنین کنفرانس هایی چیست؟ آیا احساس می کنید آگاهی کافی از آنها وجود دارد؟ آیا مفید هستند؟ asb: آنها بسیار مفید هستند. اول ، شما الگویی برای خود می گیرید. اگر از من بپرسید که الگوی من کیست ، من هنوز نامی ندارم.

اما این کنفرانس ها به شما کمک می کند تا ایده خود را در مورد آنچه که آرزو دارید تبدیل کنید. این به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی ممکن است ، چه چیزی موجود است ، چه چیزی به طور بالقوه می تواند باشد. نمایشگاه های شغلی کاملاً رایگان برای زنانی وجود دارد که به دنبال ورود به صنعت بعد از استراحت هستند. اینها از منظر WIT است. در غیر این صورت ، به عنوان یک کنفرانس ، شرکت های برتر شرکت می کنند ، و شما می توانید اجزای پیشرفته را مرور کنید.

آگاهی ، شاید اکنون وجود داشته باشد ، اما من قبل از پیشنهاد استادم اطلاع نداشتم این کنفرانس برای به اشتراک گذاشتن کار تحقیقاتی ما است. بورسیه هایی وجود دارد که از طریق آنها می توانید در صورت دانشجویی کاملاً رایگان در این کنفرانس شرکت کنید.

XQ: بنابراین ، شما در حال حاضر در WFH هستید؟ asb: بله.

XQ: بزرگترین چالش روزمره این روزها چیست؟ به طور کلی در زندگی؟ مانند چیزی که اغلب به طریقی شما را آزار می دهد. asb: مرز بین زمان خانواده و زمان کار برای من بسیار محو شده است. همیشه آسان نیست که یک فضای کاری اختصاصی برای خود تهیه کنید ، همانطور که در راهنمای کلی آمده است. یک خانه دارای اعضای مختلف خانواده با نیازهای مکانی ، زمانی و زمانی خاص خود در یک مکان خاص است. و همه ما باید با یکدیگر کنار بیاییم. این ممکن است گاهی خسته کننده شود و یکی از ما هر از گاهی ناراحتی خود را ابراز می کرد. اما در پایان روز ، همه ما این محدودیت ها را درک می کنیم و سعی می کنیم اصطکاک را به حداقل برسانیم.

XQ: نظر شما در مورد ترک کار زنان پس از ازدواج یا مراقبت از بچه ها چیست؟ asb: انتخاب آنها کاملاً است. اما من می توانم زنان زیادی را ببینم که بارداری را با آرامش انجام می دهند. من فکر می کنم بستگی زیادی به سیستم پشتیبانی آنها در خانه دارد.

XQ: آیا شما به عنوان یک مهندس زن چنین فشار اجتماعی را در اطراف خود احساس می کنید؟ asb: واقعاً نه ، اما این به این دلیل است که من به طرز شگفت انگیزی دارموالدین حامی و یک تیم تشویق کننده در محل کار :)

XQ: فکر می کنید چگونه کسی می تواند از عهده آن برآید اگر در واقع تحت فشار باشد ، نه به اراده کامل خود؟ به عنوان مثال ، در شرایط دیگر ، می گویند شوهر باید برای کار خود نقل مکان کند ، جامعه انتظار دارد که دختر برای ترک با او ترک کند. اگر شغلی باشد که او دوست دارد ، انتخاب دشوار می شود. asb: زندگی همه به دنبال سازش است. یک شریک درک می تواند همه چیز را تغییر دهد. یا نباید با تجربه کاری قبلی (به دلیل WFH یا پاره وقت ، یا کار اضافی به دلیل مراقبت از کودک) مشکلی نداشته باشید ، یا به صورت تمام وقت کار کنید و کودک تحت مراقبت باشد. یک پرستار بچه ، که مادر آن را ترجیح نمی دهد ، یا ممکن است از نظر اقتصادی امکان پذیر نباشد. همه چیز بستگی به وضعیت خانواده در آن زمان دارد و اینکه شما مایل به انجام چه انتخابهایی هستید.

XQ: برعکس را نیز در نظر بگیرید. آیا فکر نمی کنید به ندرت مشاهده می شود که شوهر برای جابجایی همسرش شغلی را ترک کند که شغلی را که دوست دارد پیدا کرده است؟ asb: من یک عمه و یک عمو دارم ، هر دو بازنشسته در پست های عالی در یک بانک دولتی معتبر هستند. از آنجا که آنها ازدواج کرده بودند ، نمی توان آنها را در همان مکان پست کرد. بنابراین آنها بخش بزرگی از ازدواج خود را صرف زمان جداگانه و فقط در تعطیلات آخر هفته کردند. عمه ام در پست بالاتر از شوهرش بازنشسته شد. او بسیار جاه طلب بود و حرفه خود را در اولویت قرار می داد و من می گویم او از حمایت کامل خانواده خود برخوردار بود. بنابراین همه چیز ممکن است ، اما نه لزوماً در زندگی همه.

XQ: این خوب است! ما اغلب چنین چیزهایی را نمی شنویم. مثالهای واقعی به مردم کمک می کند تا بفهمند که این امری ممکن است. قبلا کار می کرد و ارزش جنگیدن را دارد. اندکی حمایت از طرف خانواده و اطرافیان می تواند بسیار کمک کننده باشد.

XQ: حرکت به زمینه بعدی. من در فکر این بودم که به مهمانان این مجموعه این امکان را بدهم که فریاد بزنند و به یک هدف اجتماعی که واقعاً به آن اهمیت می دهند فریاد بزنند. آیا چیزی وجود دارد که احساس می کنید نیاز به توجه بیشتری دارد و مردم باید از آن مطلع باشند؟ چیزی که شما شخصاً می خواهید برای آن کار کنید. asb: دو چیز: آموزش و آگاهی از مشکلات مرتبط با استفاده از برخی فناوری ها.

آموزش یکی از مهمترین مواردی است که باید برای ارتقاء سطح زندگی خانواده مورد توجه قرار گیرد و آموزش خوب می تواند کیفیت زندگی آن خانواده را در سالهای بعد تا حد زیادی تعیین کند. سیستم آموزشی ما بسیار عالی است. ما بر روی بسیاری از موارد غیر ضروری (مانند کپی یادداشت ها ، حفظ پاسخ به سوالات "مهم" و غیره) تمرکز می کنیم و برخی موضوعات مهم (مانند رابطه جنسی ، مالیات ، سرمایه گذاری و غیره) را کنار می گذاریم. اما قابل درک است ، شما فقط با این حجم زیاد می توانید کارهای زیادی انجام دهید. استفاده از فناوری برای اطمینان از یادگیری مناسب توسط دانش آموزان قطعاً بر آینده آنها تأثیر می گذارد. ایجاد تغییرات کوچک در حال حاضر بازدهی بالایی را به همراه خواهد داشت. مطمئن نیستم که آیاآنها پیامدهای اشتباه فناوری را درک می کنند. یک مثال ساده پرداخت بدون تماس از طریق کارت های نقدی است. ظاهراً برای افراد مسن خوب است زیرا نیازی به یادآوری شماره پین ​​ندارند. اما اگر کارت به سرقت برود ، سارق می تواند هر روز 10 هزار بدهی خود را ادامه دهد ، تا زمانی که شهروند مسن متوجه شود و به بانک اطلاع دهد. مورد دیگر کلاهبرداری محبوب کد QR در OLX است. اکنون OLX خود اعلان هایی را برای هشدار به کاربران ارسال می کند. اما قبل از شروع استفاده از محصول یا خدمات ، باید به کاربر آن آموزش مناسب داده شود. اکنون من نمی توانم بهترین راه را برای انجام این کار فکر کنم. من فکر می کنم ایرتل تبلیغاتی داشت که به کلاهبرداری های بانکی پرداخت. بنابراین تبلیغات می تواند راه خوبی برای آموزش کاربران ساده لوح باشد.

XQ: اینها برخی از نکات واقعاً خوب برای من هستند. خیلی ها در مورد چنین موضوعاتی بحث نمی کنند. با این اوصاف ، فکر می کنم سوالاتم تمام شده است. از وقت شما سپاسگزارم!

یادداشتهای پایانی شخصی من

به عنوان فردی که در زمینه فناوری کار می کند ، می توانم به دو علت ذکر شده در مکالمه عمیقا پاسخ دهم. برای کاربران مهم است که محصولات و خدمات مورد استفاده خود را درک کنند. من فکر می کنم همه ما باید برای آموزش کسانی که ممکن است از چنین چیزهایی آگاه نباشند ، پاسخگو باشیم. آنچه ممکن است برای ما بدیهی به نظر برسد ممکن است برای شخص دیگری اینطور نباشد. ما واقعاً باید به آن توجه داشته باشیم. فناوری در حال ایجاد تحول در آموزش و پرورش است. با این حال ، ما می توانیم نوآوری بهتر و دسترسی به آن را هدف بگیریم. اگر شما فردی از بخش آموزش هستید که مایل به بحث بیشتر در مورد پروژه chatbot یا دریافت بازخورد در این زمینه هستید ، با ما تماس بگیرید. COVID-19 نحوه کار ما را به طور اساسی تغییر داده است. حتی من در 11 ماه گذشته (در زمان نوشتن این مقاله) در WFH بوده ام. افراد مختلف در اینجا با چالش های متفاوتی روبرو هستند. درک این تفاوت ها می تواند به ما کمک کند تا از همکاران و خانواده خود استقبال بیشتری کنیم. مطمئناً به من کمک کرد. ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: "شما نمی توانید چیزی باشید که نمی توانید ببینید". مدلهای نقش مهمی در الهام بخشیدن به نسل بعدی کودکان و نوجوانان دارند. وقتی صحبت از زنان در زمینه فناوری می شود ، متوجه خالی تجربیات و دستاوردهای از دست رفته می شوم که باید با صدای بلند بیان شوند. امیدوارم بتوانم صداها و داستانهای بیشتری را در مقالات آینده به معرض نمایش بگذارم.

در کل چه احساسی دارید؟ آیا می توانید این افکار را منعکس کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید؟

سلب مسئولیت- همه نظرات بیان شده در اینجا بر اساس تجربیات شخصی مصاحبه شونده است و بر دیدگاه کارفرمای آنها تأکید نمی کند.

اگرچه ممکن است در همه زمینه ها قابل استفاده باشد یا نباشد ، اما امیدوارم در این زمینه بینش خوبی داشته باشید.

اگر می خواهید در مورد موضوعات ارائه شده بیشتر بحث کنید ، می توانید با Abhinaya در LinkedIn تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آثار گذشته وی ، به

صفحه اصلی Abhinaya S B مراجعه کنید A Question Answer & Quiz Generation Chatbot for Education: من ، به همراه آیشواریا و سریلاکشمی ، تحت… grangergirl.github.io

میکرو چت ها مجموعه ای برای مردم است ، توسط مردم ،و از مردم افرادی مثل شما ، اطرافیان ما. اگر می خواهید افکار ، تجربیات ، ایده ها ، کار ، هر چیزی و همه چیز را در این بین از طریق این رسانه به اشتراک بگذارید ، با خیال راحت با من در LinkedIn تماس بگیرید.

این یک مجموعه باز است که همه از آن استقبال می کنند! متشکرم که تا اینجا خواندید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد