مفهوم دمای داده ها در علوم رایانه

مفهوم دمای داده ها در علوم رایانه

و اینکه چگونه می تواند به بهبود استراتژی های ذخیره سازی در طرف مقابل و پشتیبان کمک کند.

هنگام توسعه یک برنامه ، داده ها را استفاده لزوماً با همان فرکانس واکشی یا اصلاح نمی شود. همچنین ، با توجه به این فرکانس ، به همان شیوه پردازش نمی شود.

برای نشان دادن این تفاوت ، ما در مورد دمای داده ها صحبت می کنیم.

مقایسه داده های سرد و گرم

باید توجه داشت که مفهوم دما باید به یک زمینه مرتبط شود. به عنوان مثال ، در یک شبکه اجتماعی مانند فیس بوک: عکسهای 10 ساله در سابقه نمایه شما به عنوان داده های سرد در نظر گرفته می شوند. 3 روز ، همچنین به عنوان داده سرد در نظر گرفته می شود. این در حالی است که ما در مورد روزها صحبت می کنیم نه سالها.

داغ داده ها عموماً ارزش بیشتری دارند ، از این رو در دسترس بودن آن

data داده های داغ

داده های داغ عموماً بسیار ناپایدار هستند ، مشروط به تغییرات مکرر و باید در اسرع وقت در دسترس باشند.

به عنوان مثال ، داده های موجود در ابر مانند عکس های ما با وجود این واقعیت که لزوماً هر روز به آنها دسترسی نداریم (و این مشکل ذخیره سازی ابر است ، زیرا در دسترس بودن گران تر است) داده های داغ محسوب می شوند. < /p>

ما همچنین از نظر تعداد دفعات بروزرسانی در مورد داده های داغ صحبت خواهیم کرد ، به عنوان مثال داشبورد سهم بازار سهام یک داده داغ است ، نرخ مبادلات در همه زمانها متفاوت است.

old️ سرد داده

داده های سرد در مقایسه با دفعات مشورت بسیار نادر به روز می شوند.

بایگانی پرونده هایی که اغلب مورد بررسی قرار نمی گیرند ، به عنوان مثال ، داده های سرد هستند. این کاملاً با یک HTTP یا خط مشی کش دیگر و با سخت افزار با کارایی پایین مطابقت دارد. عموماً نیازی به ذخیره شدن بر روی دیسک در دسترس نیست.

علاوه بر این ، نگهداری داده های سرد به دلیل قیمت تجهیزات و تکنیک های مورد استفاده ارزان تر است. برای جلوگیری از محاسبات غیر ضروری ، دیسک ها یا حافظه پنهان را کند کنید. به خاطر داشته باشید که سیاست های ذخیره سازی و ذخیره سازی این داده ها را به منظور بهینه سازی هزینه ها ، عملکرد خود و همچنین در مورد محیط زیست و حفاظت از کره زمین تنظیم کنید. >

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد